LOGISTIEKE DIENSTVERLENERS
Meerdere voorraden beheren in één omgeving
Warehouse online biedt logistieke dienstverleners de mogelijkheid om hun magazijnbeheer te optimaliseren met intuïtieve workflows voor order- en verzendbeheer, pick- en packprocessen en realtime voorraadbeheer.
Met aanpasbare rapportages en naadloze integratie met bestaande systemen kunnen logistieke dienstverleners hun diensten verder uitbreiden en efficiënter werken om klanten tevreden te stellen en hun bedrijf te laten groeien.
THIRD PARTY LOGISTICS
Wat bedoelen we met logistieke dienstverlening?
Het beheren van (een deel van) de voorraad voor derden wordt ook wel logistieke dienstverlening genoemd. In de E-Commerce wordt ook vaak de term Fulfilment gebruikt.
Van oudsher wordt ook wel de term 3PL oftewel Third Party Logistics gebruikt en in Nederland kennen we ook de term Logistiek Dienstverlener voor dezelfde begrippen.
FULFILMENT
Logistieke dienstverlening in de eCommerce
Logistiek Dienstverleners zijn juist gespecialiseerd in het beheren van voorraden van derden, vandaar dat veel webshopeigenaren hun voorraad en afhandeling van orders graag wegleggen bij deze professionals.
Door deze internationaal genoemde fulfilment activiteit uit te besteden aan de logistiek dienstverlener kan de webshop eigenaar zich volledig richten op haar core activiteit namelijk het opsporen, aantrekken en behouden van klanten.
KLANTPORTALEN
Altijd én overal inzicht in de voorraad
Met Warehouse Online is het voor klanten van logistieke dienstverleners mogelijk realtime inzicht in hun voorraad te krijgen. Hiervoor kunnen zij de beschikking krijgen over een eigen Warehouse Online portal. Via de portal hebben zij realtime inzicht in hun eigen producten, voorraad, inkooporders, verkooporders, gerealiseerde zendingen én de historie hiervan. Dit voorkomt onnodige communicatie en geeft meer rust waardoor alle partijen zich volledig richten op hun core business.
Indien gewenst kan de klant/eigenaar van de voorraad via de portal ook zelf bestellingen plaatsen en of orders afroepen. Met deze functionaliteit hebben klanten van logistiek dienstverleners maximale grip is op hun voorraad. De volledige opslag, handling het verzenden én retourstroom wordt immers efficiënt en effectief door professionals uitgevoerd.